Autor: Ivan Petar Preradović
Europska Unija gura plan da se do 2035.godine svi novi automobili u prodaji moraju biti električni. Iako naizgled daleka budućnost, u auto industriji se pomak prema tome vidi s obzirom na veliki broj električnih vozila koje proizvođači imaju u svojoj ponudi. Tesla je apsolutni lider na tržištu i firma koju povezujemo s najnaprednijom tehnologijom što se tiče tog segmenta automobila.
U ovaj test sam ušao s određenom dozom sumnje, što priznajem da je dijelom zbog moje ljubavi prema autima na benzin i dizel. Međutim, uvijek treba dati priliku, pa tako i strujićima.
Dizajn eksterijera
Tesla Model Y dosta svog vanjskog dizajna preuzima od mlađeg brata, Modela 3, odnosno izgleda kao napuhnuti Model 3. Vanjski dizajn nije kontroverzan niti je nešto posebno zbog čega bih se okretao za autom, kao što se okrenem kad vidim npr. Mercedes Benz G Klasu ili SLR Mclaren. Dizajn služi svrsi, auto je aerodinamičan i sa svojim skrivenim ručkama za vrata auto s boka izgleda glatko. Jedinu zamjerku koju imam jest da su ručke za otvaranje nezgodne kad ih koristite prvi put, međutim nakon par puta što otvarate vrata se naviknete na njih.
Dizajn interijera
Dizajn interijera će biti ono gdje će se lomiti najvište koplja jer je auto iznutra apsolutni minimalizam. Osim volana i ručica za brisače i mjenjač, vozač ispred sebe nema doslovno ništa osim vjetrobranskog stakla. Brzinomjer se nalazi u gornjem lijevom kutu centralnog ekrana koji izgleda kao da ste u auto nalijepili tablet. Otvori ventilacije su skriven u kokpitu. Čak nemate ni ručicu za otvaranje pretinca za rukavice, već morate glasovnim biranjem tražiti auto da Vam isti otvori.
Unutrašnjost Tesle Model Y Long Range
Tehnologija
Iako minimalističkog dizajna, tehnologija u Tesli je daleko od minimalizma. Od autopilota do centralnog ekrana na kojem možete gledati Netflix, igrati igrice s Xboxa i još puno toga. Tesla je svakako san snova svakog ljubitelja tehnologije i gadgeta, jer je cijeli auto zapravo jedan gadget.
Tehnologija Tesle Model Y Long Range
Vožnja
Čim krenete u vožnju nedostajat će Vam zvuk motora, međutim to je tišina na koju ćete se vrlo brzo naviknuti. Auto je prepun sigurnosne opreme, primjerice paljenjem žmigavca na centralnom ekranu se pali kamera za nadzor mrtvog kuta, tako da se ne trebate osvrtati preko ramena (iako se preporuča).
Autopilot je nevjerojatno iskustvo. Točnost i preciznost održavanja auta na sredini prometne trake je za svaku pohvalu, dok je kočenje na autopilotu preagresivno u usporedbi sa kočenjem koje bi vozač sam radio. Iako je ova Tesla najsporija, ubrzanje Vas zalijepi za sjedalo, a s obzirom da je okretni moment instantan, nikad Vam neće nedostajati snage u gradu ili na autoputu.
Što se tiče gradske vožnje, auto je vrlo udoban i bez obzira na velike dimenzije auta uz pomoć parking senzora i kamera za parkiranje moći ćete se parkirati i na najmanja mjesta. U gradu možete očekivati domet od otprilike 400km. U zavojima, zbog baterija koje su pozicionirane u podu, auto ima niski točku gravitacije pa je vrlo dobar i u zavojima, odnosno daleko bolji i zabavniji u usporedbi sa njegovom dizelskom i/ili benzinskom konkurencijom.
Pri većim brzinama na autoputu je auto također udoban i tu autopilot najviše pomaže jer ćete se uz pomoć njega osjećati odmornim nakon dužih putovanja. Radi dometa, idealna putna brzina bi trebala biti između 100-110km/h i s takvom brzinom možete očekivati domet od 300 kilometara.
Ocjena 4/5
Plusevi
- ubrzanje
- pregršt sigurnosne opreme (automatsko kočenje u slučaju opasnosti, kamere za mrtvi kut, itd.)
- kvaliteta materijala i izrade vozila na testu
- veliki stražnji prtljažnik
- prostran interijer
Minusi
- brzinomjer koji se nalazi na centralnom ekranu je stvar na koju se teško naviknuti – autopilot u gradu ima preagresivno kočenje
- pretinac na rukavice se otvara na glasovno biranje
- centralni ekran ponekad ima problema s ažuriranjem karte, te se slika zna zamrznuti